-

Cierpliwa2

Podstępna kradzież czasu.

Wolna wola.

Tak, każdy człowiek ją posiada.

Popatrzmy, jak w dzisiejszym świecie, w bardzo nowoczesny sposób jest ona wystawiana na próbę.

Niejednokrotnie tracimy czas bezmyślnie i bezpowrotnie, zajmując się głupstwami. No, cóż bywa i tak.

Daliśmy się dobrowonie pozamykać w samochodach, pociągach, autobusach, tramwajach, samolotach, gdyż trzeba się spieszyć, by zaoszczędzić czas. Daliśmy się pozamykać w domach w blokach mieszkalnych, a nawet w pracy, za coś trzeba żyć.

W okolicach, gdzie jest mnóstwo domów  w tygodniu a i w niedzielę nie widać swobodnie, beztrosko spacerujących ludzi. W kościołach na mszach św. niedzielnych też nie widać aż takich tlumów. Ludzie nie mają na to czasu.

Nagle w pewnych momentach, dziwią się... jakże te drzewa i krzewy wokoło porosły... Kiedy?

Korzystając z wolnej woli wybieramy sobie propozycje nam przez "kogoś" podrzucane.  "Kogoś", kogo celem jest odebranie ludziom czasu.

Odebrano więc czas tak, aby będąc zawsze zajętym, ludzie nie mogli się modlić, czytać Biblię, podziwiać piękny świat.

Wymyślono wiele ciekawostek, próżności i wiele sposobów okupujących ludzkie umysły wszelkimi niepotrzebnymi rzeczami. Jedną z najważniejszych jest zaszczepienie w nich pragnienia dóbr materialnych i chęć wzbigacania się.

By byli przepojeni pragnieniem, aby zarabiać ogromne ilości pieniędzy, żeby móc kupiwać, kupować, kupować nowe samochody, mieszkania, wille, midne drogie ubrania, sprzęt elektroniczny itd, itd...

By pracowali jak najwięcej, jak najdłużej, aby urządzać kosztowne remonty w mieszkaniach, dostarczać  wciąż modniejsze meble I tworzyć luksusowy wystrój.

Nauczono też ludzi wydawać pieniądze, chodzić do kawiarni i restauracji, brać pożyczki, długiterminowe kredyty, a tym samym popadać w zależność-niewolę banków.

Przekonano wiele żon do pozostawania dłużej w pracy,  a ich mężów do pracowania 6-7 dni w tygidniu, a najlepiej niech jedno wyjedzie za granicę, aby mieli mniej czasu na zajmowanie się rodziną i wychowaniem dzieci. W wyniku tego niejednokrotnie dzieci włóczą się od rana do nocy po ulicy, wpadają w złe towarzysteo, przestają się uczyć, zaniedbują szkołę, nic dobrego z nich nie wyrasta. Rodziny  wtedy się rozpadają.

Spowodowano, że w domach telewizory i komputery pracują stale, rodziny spędzają przy nich cenny czas, nie mają tym samym kiedy porozmawiać ze sobą.

Bombarduje się umysły ludzi wiadomościami, w sumie nie raz nie wiele przydatnymi do osobistego ich życia, reklamami 24 godziny na dobę,a  przy drogach mija się morze oślepiających reklam z billboardów. Skrzynki pocztowe też napełniane są reklamą, katalogami, biuletynami i ofertami "bezpłatnych" towarów, usługi i innych złudzeń.

Odwraca się w życiu codziennym uwagę od pustki, byleby wszyscy byli wiecznie zajęci,  dając koncerty, filmy i seriale w telewizji, imprezy sportowe, spektakle, duże sklepy-galerie, byleby zabrać czas.

Nie będą mieli kiedy wybrać się na swobodny, spokojny spacer, na łono natury, bo wtedy by mogli zacząć samodzielnie zacząć myśleć.

Wszystko więc po to, by nie mieli czasu na zastanowienie się nad sobą. Nie ma już czasu dla rodziny, bliskich i znajomych.

Wolna wola. Można wybierać. Można decydować.

Trzeba próbować odzyskać czas.

 

 

 



tagi:

Cierpliwa2
18 czerwca 2018 13:09
71     3123    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Czepiak1966 @Cierpliwa2
18 czerwca 2018 14:11

A najgorsze jest to, że traci się czas na czytanie Szkoły Nawigatorów. O pisaniu na niej nie wspomnę.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Cierpliwa2
18 czerwca 2018 16:06

Swietny wpis...

... tak wypelniaja ludziom pustke tymi roznymi bzdetami... zupelnie niepotrzebnymi.  Ci co "pustki" nie maja sa zbyt zajeci praca... wiazaniem konca z koncem...

... prywatnie probuje odzyskac czas... a lekki jego nadmiar "zuzywam"  tylko na tym portalu... na reszte zalewajacej nas tandety - szkoda czasu.

Tak... odzyskac czas - to dzis  PRIORYTET  !!!

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 18 czerwca 2018 16:06
18 czerwca 2018 18:28

Dziękuję.

Tylko, że nawet tutaj wiele autorów pisze o rzeczach, które są tylko "niusami ", niewiele nam osobiście do życia potrzebnymi, a czas upływa. Nie mówię, że wpisy mają być poradnikiem, jak żyć, ale z każdego artykułu powinino dać się "wyjąć" coś dla siebie wartościowego.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Cierpliwa2
18 czerwca 2018 20:08

Ostatnio, to w paleolicie mieli ludzie kupę wolnego czasu. Trzy godziny dziennie pracowali i zbierali jadalne robaki i rośliny. Potem tylko tańce, ognisko, seks, rozmowy towarzyskie.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Cierpliwa2
18 czerwca 2018 20:28

No chyba tak, bo jak wiki pisze Homo erektus najprawdopodobniej wyruszył z Afryki na podbój świata 1, 8 mln lat temu i dotarł do Europy ok. 2, 3 -1 mln lat temy, to musileli mieć ten czas.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @chlor 18 czerwca 2018 20:08
18 czerwca 2018 20:47

Ta odpowiedź do Chlor skierowana miała być

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Cierpliwa2 18 czerwca 2018 18:28
18 czerwca 2018 22:13

jest to bardzo ważny problem: umiejętność selekcji i zarządzania informacją;- w tle jest wolny wybór - mój czas komu [nie czemu lecz komu] jest poświęcony/ofiarowany? - także znajomość konsekwencji bycia 'łowionym' jako funktor do sterowanych zachowań, ...- problem jest ważny i lekceważenie go kończy się w 'rynsztoku'

zaloguj się by móc komentować

Paris @Cierpliwa2 18 czerwca 2018 18:28
18 czerwca 2018 22:47

Badz co badz...

... ale jest tu tzw. wolnosc slowa.  Niestety, ale idealu nie ma i nie bedzie... wpisy na SN sa naprawde na bardzo przyzwoitym poziomie, a ze zdecydowanej wiekszosci wpisow da sie "wyjac" cos wartosciowego dla siebie...

... poza tym jest tutaj kilku autentycznie wybitnych i zdolnych autorow... i to jest  JAKOSC niespotykana na zadnym innym "polskim" portalu  !!!

Reszta musi dopelnic sie sama... ale na to potrzeba czasu... i cierpliwosci. 

 

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 18 czerwca 2018 22:47
19 czerwca 2018 00:30

No cóż, ciekawi mnie również  zdanie wybitnych i zdolnych autorów , jak radzą sobie z brakiem czasu. ..

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 18 czerwca 2018 22:47
19 czerwca 2018 00:31

No cóż, ciekawi mnie również  zdanie wybitnych i zdolnych autorów , jak radzą sobie z brakiem czasu. ..

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Cierpliwa2
19 czerwca 2018 00:44

Ja miewam wrażenie, że ludzie często sami nie chcą mieć wolnego czasu. Chcą, żeby ktoś im organizował/zajmował ich czas. Nie wiem, może nie zawsze tak było, może tak nas nauczyła telewizja, popkultura, współczesność generalnie. A może jednak człowiek po prostu ''tak ma''.

Nierzadko zdarza się przecież, że ludzie np. po tzw. odchowaniu dzieci, po przejściu na emeryturę czy po utracie pracy (choć przecież nie w każdym przypadku, choć często, wiąże się to od razu z popadnięciem w poważne problemy materialne) zderzają się z problemem posiadania dużego zasobu wolnego czasu i...kompletnie nie wiedzą, co z nim zrobić. I popadają z tego powodu w depresję.

Trochę mi się to kojarzy z ludźmi, którzy nie potrafią znieść ciszy. A to również nierzadkie. Te radia grające ''na okrągło'' w biurach (moja osobista zmora w pracy), grające ''na okrągło'' w samochodach, te słuchawki na uszach w metrze, autobusie i tramwaju, te włączone od rana do wieczora telewizory w domach, byle ''coś buczało'', znacie to? Ja znam. I zawsze mam wtedy wrażenie, że ci ludzie po prostu boją się zderzyć z własnymi myślami, próbują sami siebie zagłuszyć.

Pamiętam, że gdy zmarł mój Tato, pewien pan zaczepił moją Mamę na cmentarzu, zagadał, zaczął wypytywać o samopoczucie, o to, jak sobie radzi po tej stracie, a był to prosty, choć bez wątpienia dobry człowiek - i w pewnym momencie powiedział coś mniej więcej takiego: ''wie pani, najważniejsze, żeby robota była, jakieś zajęcie, jak zajęcia nie ma, to człowiek myśli, a z myślenia to wiadomo, nic dobrego''.

Ludzie nie chcą myśleć. Boją się myśleć. I ja się im w sumie nie dziwię, bo ten mędrek, który ukuł znany slogan ''ludzie myślcie, to nie boli'', musiał być nieźle bezmyślny i myślą się raczej zbyt często nie kalał. Otóż myślenie boli, czasami boli, jak cholera.

Więc ludzie myśleć nie chcą. Chcą, żeby coś zajęło im czas, zagłuszyło myśli, wypełniło życie. Żeby ''coś buczało''. Radio w aucie, praca, w której uwierzą, że wykonując tępe i rutynowe czynności się ''samorealizują'', telewizor, mundial, festiwal, internet. Bo inaczej, to ''człowiek myśli, a z takiego myślenia to wiadomo, nic dobrego''.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Cierpliwa2
19 czerwca 2018 01:06

Bezcenne. Wielkie dzięki.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Cierpliwa2
19 czerwca 2018 07:09

Wszystko, co robimy, możemy robić z sensem, albo bez. Ludzie, którzy żyją, tak jak opisujesz, 100 lat temu po prostu robiliby to w inny sposób. Trochę byłoby im trudniej, bo codzienna walka o życie zajmowała więcej czasu, a o prawach pracownika nikt nie myślał, ale to nie jest decydujące. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Cierpliwa2
19 czerwca 2018 07:47

ora et labora

jak to dzisiaj przypomniał Pioter, odstępstwa w każdą stronę - za dużo i za mało pracy kończą się swoistą patologią.

Ale o ile wolny wybór istnieje w daniu przyzwolenia lub nie na bezrozumny konsumpcjonizm (choć nie uważam, że istnienie kawiarni, restauracji jest od razu przejawem zbędnego luksusu, zabierającego czas sędzony z drugim człowiekiem - wręcz odwrotnie ;) i warto pamiętać, że jest to czyjś pomysł na biznes i swoje utrzymanie) o tyle często w przypadku pracy po godzinach już tym wyborem nie jest lub mogło nie być, i to nie ze względu na koniecznosć spłat kredytu czy zapewnienie sobie jeszcze lepszych wakacji sobie czy rodzinie, a z powodu ryzyka straty pracy a więc przeżycia, wpędzające w swoiste, współczesne niewolnictwo. Pokolenia, dla których praca po prostu się należała należą już do przeszłosci (no może wyłaczając jeszcze parę grup zawodowych z budżetówki, z których ludzi nie można po prostu zwolnić). Owszem teraz jest już lepiej z tym wyborem, no ale pozbliśmy się tych milionów, którzy wyjechali, nie tylko szukając lepszego życia, ale i szukając czasu dla najbliższych z którymi wyjechali, wyboru, a przede wszystkim pracy - takie były realia chociażby w Warmińsko-Mazurskim czy małych miejscowościach tzw. Polski B. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Cierpliwa2 19 czerwca 2018 00:30
19 czerwca 2018 08:10

z brakiem czasu na co? z brakiem czasu dla kogo? po prostu z wielu rzeczy rezygnujemy i tyle

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @Cierpliwa2
19 czerwca 2018 09:33

Przeczytałem i zupełnie nie rozumiem o co chodzi. Do 90% działań nazwanych w tekście wymuszeniem do marnotrawienia czasu na rzeczy zbędne nikt mnie nie jest w stanie zmusić. Samochód mam , nawet dwa , nie dlatego że ktoś lub coś mnie do tego zmusza ale że mam taką chęć.

P.S. Co słychać w Czeladzi?

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @StanislawGibarian 19 czerwca 2018 09:33
19 czerwca 2018 09:39

A kiedy Pan był chiciaż tylko na półgodzinnym spacerze sam ze sobą, bez spojrzenia na komorkę.?

W Czeladzi?  Nie wiem. A powinno ?

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @pink-panther 19 czerwca 2018 01:06
19 czerwca 2018 09:40

Dziękuję za dobre słowo.

Nieraz trzeba się zatrzymać.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @qwerty 19 czerwca 2018 08:10
19 czerwca 2018 09:43

Rozumiem, że chciał Pan napisać.... z wielu rzeczy " rezygnujmy " i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @ainolatak 19 czerwca 2018 07:47
19 czerwca 2018 09:58

... no  może z tą restauracją nie najleposzy przykład, bo istotnie można miło i przyjemnie spędzić cenny czas z bliskimi i nie będzie zmarnowany.  Szkoda, że sytuacja w kraju wymaga masowego wyjazdu za pracą. Nie zawsze cała rodzina może sobie pozwolić i tu zaczynają się różnego typu  klopoty. Ten czas rozłąki........ może niszczyć rodziny...... ale bywa różnie.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Grzeralts 19 czerwca 2018 07:09
19 czerwca 2018 10:04

".. możemy to robić z sensem ", ale wszystko, co nas otacza prowokuje i tutaj wolna wola, by się temu wszystkiemu nie poddać ma wiele " do powiedzenia ".

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @kalixt 19 czerwca 2018 00:44
19 czerwca 2018 10:07

... interesujące, muszę to przemyśleć, odpowiem wkrotce.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Cierpliwa2 19 czerwca 2018 10:04
19 czerwca 2018 11:47

Tak, ale to kwestia stara jak ludzkość, bynajmniej nie znak czasów.

zaloguj się by móc komentować


Czepiak1966 @Cierpliwa2 18 czerwca 2018 20:28
19 czerwca 2018 13:46

Coś z chronologią nie ten tego. :-)

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Cierpliwa2 18 czerwca 2018 20:28
19 czerwca 2018 14:05

I jeszcze jedno: nie do końca jestem przekonany do spolszczania łacińskich nazw.

Słowo "erectus" ( a nie erektus ) od zawsze wzbudza moje zainteresowanie niezależnie od tego, czy dotyczy jakiegoś homo erectus, czy czegoś innego. Ceterum censeo homo sapiens propius ad me est.

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Czepiak1966 19 czerwca 2018 14:05
19 czerwca 2018 14:13

Że tak sobie pozwolę na trawestację.

zaloguj się by móc komentować

Paris @kalixt 19 czerwca 2018 00:44
19 czerwca 2018 16:05

Swietnie napisane...

... tak, ludzie - ogolnie - nie chca myslec  !!!

Bo od myslenia to tylko glowa boli - i to tez prawda... wolimy miec podane na tacy, a ze to sa bzdury, naciagane klamstwa i zwykle debilizmy - to inna para kaloszy.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @kalixt 19 czerwca 2018 00:44
19 czerwca 2018 22:49

Ten komentarz, szczegolnie zmusza do refleksji.

Tak rzeczywiście , kiedy nagle mamy  czas i spokój , odzywa się w nas sumienie, a bywa z nim różnie. Nie  każdy chce usłyszeć ten głos sumienia. Być może wtedy rzucamy się na to ,co nam oferuje świat , by zagłuszyć , zapomnieć przykre sprawy. Można tu dać przykład sprawy smoleńskiej, wiele czasu spędzonego na początkowych badaniach  jest zmarnotrawione, bo przecież było inaczej. Jak?  Może czas  pokaże....

To tyle. Dobrej nocy,pomimo przegranego meczu. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 19 czerwca 2018 16:05
20 czerwca 2018 07:59

i tak rozprzestrzenia się patologia, niczym wirusowe schorzenie we wszelkich obszarach życia społecznego; kreowane środowiskowe ideologie podparte 'akademickimi' wypocinami jako normy społeczne - toż to RP 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 20 czerwca 2018 07:59
20 czerwca 2018 20:29

I tak tez...

... jestesmy swiadkami jak ten caly wystrugany i wykreowany syf w RP  WLASNIE  wali sie na leb i szyje  !!!

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 20 czerwca 2018 20:29
21 czerwca 2018 00:51

....może jednak wyjdziemy chociaż z grupy....choć od wieków wszystkie igrzyska zawsze były dla........

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @kalixt 19 czerwca 2018 00:44
21 czerwca 2018 13:35

"...Nierzadko zdarza się przecież, że ludzie np. po tzw. odchowaniu dzieci, po przejściu na emeryturę czy po utracie pracy (choć przecież nie w każdym przypadku, choć często, wiąże się to od razu z popadnięciem w poważne problemy materialne) zderzają się z problemem posiadania dużego zasobu wolnego czasu i...kompletnie nie wiedzą, co z nim zrobić. I popadają z tego powodu w depresję. ..." - nie do końca tak. Problemem bywają środki finansowe potrzebne do realizowania różnych "hobbies". Na emeryturze jest wprawdzie czas, ale, w polskich warunkach, zaczyna być biednie. Poza tym - problemy ze zdrowiem, ubywanie spośród żywych osób najbliższych i znajomych. Jeśli np. czyimś hobby było uprawianie sportu, to kontuzje mogą to ograniczyc/uniemozliwić. Jeśli czyimś hobby było np. szybownictwo - nieprzejście badań lekarskich i utrata licencji też nie należy do przyjemności.

 

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @PiotrKozaczewski 21 czerwca 2018 13:35
21 czerwca 2018 16:34

Wiem Pan, emeryci, których znam chorowici nie są, ale i czasu nie mają, co ich samych dziwi.

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @Cierpliwa2
21 czerwca 2018 16:39

"Coś" robią czy "ganiają z pustymi taczkami", :-) ?

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @PiotrKozaczewski 21 czerwca 2018 16:39
21 czerwca 2018 16:59

Różne rzeczy, oglądają po kilka seriali naraz, oglądają wiadomości i denereują się, jeżdżą na wczasy, pilnują wnuków, śpiewają w chórach kościelnych, w karty grają, ci co mają więcej siły kosiarkami  trawę koszą przez parę godzin z przerwami, z uciechą. No więc jak ich się zaprasza, to już nie mają czasu, bo trzeba wcześnie spać i wcześnie wstać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Cierpliwa2 21 czerwca 2018 00:51
21 czerwca 2018 19:50

Nie...

... lepiej zeby odpadli teraz... szybciej wrocimy do szarej rzeczywistosci... sa wazniejsze sprawy niz zajmowanie i nabijanie kasy tym pasozytom... i calej tej pilkarskiej  zgrai  !!!

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 21 czerwca 2018 19:50
21 czerwca 2018 20:44

Plany pewnie są, my dowiemy się w odpowiednim czasie.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 18 czerwca 2018 14:11
22 czerwca 2018 22:11

No , ale jednak Pana też wciąga pisanie, a jak pisanie ,to wcześniej trzeba przeczytać, żeby nawiązać do tematu.

I tak to leci.

Byleby czymś zająć wolny czas. Bo jeszcze w ciszy , by nam jakieś pomyłki życiowe się mogły przypomnieć i będzie smutno.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 18 czerwca 2018 14:11
22 czerwca 2018 22:12

No , ale jednak Pana też wciąga pisanie, a jak pisanie ,to wcześniej trzeba przeczytać, żeby nawiązać do tematu.

I tak to leci.

Byleby czymś zająć wolny czas. Bo jeszcze w ciszy , by nam jakieś pomyłki życiowe się mogły przypomnieć i będzie smutno.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 21 czerwca 2018 19:50
23 czerwca 2018 21:02

Tymczasem grają  Niemcy, na drogach tu  pusto. Czas sobie płynie, a w takich  sytuacjach szczególnie.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @StanislawGibarian 19 czerwca 2018 09:33
24 czerwca 2018 17:38

Nadal nie wiem, co z tą Czeladzią.......

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Cierpliwa2 22 czerwca 2018 22:11
24 czerwca 2018 18:36

Szanowna Pani.

Po to jest wolny czas, aby czymś go wypełnić. Uwielbiam czytać, tak samo jak poleżeć brzuchem do góry po fantastycznym obiadku.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 24 czerwca 2018 18:36
25 czerwca 2018 13:28

Też lubię czytać, ale trzeba mi czasem " porozmawiać" z z samą sobą i własnymi przemyśleniami nie ciągle "cudzymi"być zajętą.
zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 24 czerwca 2018 18:36
25 czerwca 2018 13:29

Też lubię czytać, ale trzeba mi czasem " porozmawiać" z z samą sobą i własnymi przemyśleniami nie ciągle "cudzymi"być zajętą.
zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 24 czerwca 2018 18:36
25 czerwca 2018 13:30

Też lubię czytać, ale trzeba mi czasem " porozmawiać" z z samą sobą i własnymi przemyśleniami nie ciągle "cudzymi"być zajętą.
zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Cierpliwa2 25 czerwca 2018 13:30
25 czerwca 2018 14:12

Jak tak sobie leżę brzuchem do góry i "gadam" ze sobą, to wówczas przychodzą mi najlepsze pomysły na najlepsze projekty.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować


Czepiak1966 @Cierpliwa2
26 czerwca 2018 12:29

Fotograficzne.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 26 czerwca 2018 12:29
26 czerwca 2018 17:04

Fotograficzne?...no ja też lubię zdjęcia...ale z  albumów rodzinnych....i takie też filmy nagrywać lubię ....ten czas , kiedy ja oglądam, często poraz kolejny ,nie zaliczam do skradzionego , straconego czasu. To prawdziwa historia. Moja historia.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Cierpliwa2
27 czerwca 2018 23:47

Jakoś zapomniałam dodać, iż sporo czasu tracą ci, których wciągnęła polityka, a do tego nie mają sposobu i pomysłu jak zmienić  to , co dla ludzi jest złe i poniżające

Tylko obserwują wszystkich polityków po to , by mogli  cytować  ich telewizyjne wypowiedzi wśród znajomych.

A czas ucieka...

.

zaloguj się by móc komentować

raven59 @Cierpliwa2
28 czerwca 2018 01:30

Dopiero teraz przeczytałem - Ach ta "kradzież czasu" - dopiero teraz przeczytałem...

Dałem plusa!

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @raven59 28 czerwca 2018 01:30
28 czerwca 2018 08:33

Dzięki.

Myślę, że akurat te kilka minut Pani(u)  nie skradłam tym tekstem, gdyż niekiedy trzeba się zatrzymać i uświadomić sobie, że czasu kupić się nie da , więc cenić  go należy szczególnie, wykorzystując dobrze i pożytecznie, byśmy mieli, jak najmniej  powodów do wyrzutów sumienia, iż straciliśmy go i zmarnowaliśmy bezpowrotnie.

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Cierpliwa2 26 czerwca 2018 17:04
29 czerwca 2018 09:55

Tak, czasem tak się składa, że jakiś obiekt nie nadaje się w żaden sposób interesująco sfotografować, ale po przemyśleniu ustawienia oświetlenia, albo wykorzystaniu zastanego jakimś cudem, wychodzi fajna fota.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Czepiak1966 29 czerwca 2018 09:55
30 czerwca 2018 09:40

Jak pisałam lubię fotki, ale wolę filmy. Lepiej widać, uchwycić  sytuację danej chwili i to z czego ona  wynikła. Uchwycony jest dluższy fragment czasu, a nie tylko sekunda.

zaloguj się by móc komentować

Czepiak1966 @Cierpliwa2 30 czerwca 2018 09:40
30 czerwca 2018 13:02

Czasem 1/500 sekundy mówi więcej niż godzinny film.

zaloguj się by móc komentować


Cierpliwa2 @Cierpliwa2
21 września 2020 22:58

A obecnie "Podstępna kradzież zdrowia," przez prowadzenie strachu w mediach.

Tak.....KRADZIEŻ ZDROWIA LUDZI NA ZIEMI.

I co Panstwo na to?

zaloguj się by móc komentować

ciociaziuta @Cierpliwa2 21 września 2020 22:58
21 września 2020 23:33

Aaa....,to taka ankieta, rozumiem ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Cierpliwa2
22 września 2020 11:15

w poszukiwaniiu straconego czasu.

 Spróbuję to zobrazować  na przykładzie zasadniczej służby wojskowej (w czasach ancien regime'u, gdy była ona tzw. obowiązkowa).

Przeciętny pułk w czasach tzw. stanu pokoju (w odróżnieniu od stanu wojny) to było ok. 1000 "chłopa" , nie liczac kadry zawodowej do obsługi tychże. Z reguły była to masa ludzi o różnych deficytach emocjonalnych i intelektualnych, najczęściej jeszcze zupełnie niedojrzałych w sensie społęcznym. Trzeba było ich czyms zająć, zeby sie nie [pozabijali z nudów. czyli ówczesna słuzba wojskowa polegała na takim organizowaniu czasu, aby zołnierz miał go jak najmniej "na głupstwa". Pewnie niektórzy słyszeli o tzw. "fali", która bynajmniej nie była zwalczana przez kadrę zawpodową. Owa "fala" to był właśnie rodzaj "organizowania czasu żołnierzom sluzby zasadniczej, gdy kadra szłą do domu , a w pułku z kadry dla wszystkich pododdziałow zostawał tylko oficer dyżurny. Bo juz ma kompaniach owa "kadra" w postaci dowódcy albo szefa kompanii pojawiała się w ramach swoich dyżurów  sporadycznie , wpadając np. na 15 minut , by zapytać czy nikomu nic sie nie stało i wracała na powrót do "cywilnych zajęć. A na kompaniach rzadziłą rezerwa. Rezerwiści, którzy swój marny zołd przepili w ciagu pierwszych dwóch-trzech dni po jegpo wypłacie i mieli przed soba prawie cały, długi miesiąc do "zagospodarowania" bez pieniędzy. No to zajmowali sie "docieraniem kotów" (młodego rocznika), bo wczesniej sami byli tak docierani.  Na pewno nikt by ich nie zmusił do czytania ksiązek, a jeśli chodzi o  oglądanię filmó, to w gre mogły wchodzić wyłącznie "pornole". Inny rodzaj filmów nie spotykałby się bodaj ze sladowym zainteresowaniem.

Ta przydługa dygresja potzrebna mi była do następujacej konkluzji.

Z badań socjologicznych dotyczacych tzw. preferencji politycznych (przeprowadzonych jakies 20 lat temu) wynikało, ze jedynie ok. 8-9 procent tzw. potencjalnych wyborców  ma stałe, świadome, osobiście wyrobione  preferencje tego rodzaju. Reszta głosuje pod wpływem opinii czy to medialnych, czy z uwagi na znajomych, czy z innych powodów (np. korporacyjno-zawodowych), ale nie kieruje się żadnym klarownym systemem uzasadnień co do swoich wyborów politycznych. Powiedzmy, że tych głosujących z merytorycznego pzrekonania jest 10 procent. No, ale co począc z tymi 90-cioma? Tzreba im podsuflować "najlepszy wybór".

I teraz ju z wracając do "naszych baranów". Zdecydowana większośc ludzi "sama z siebie" nie zmusi sie do ządnej refleksji. Moga to czynic dopiero wskutek drastycznych zdarzeń losowych. Póki wszystko toczy się  jakotako, czyli jest jakie takie zdrowie, jaktaka praca, i jakie takie "pieniądze", czas będzie organizowany przez fale generowane w mediach i internecie i wszyscy (90 procent) będą z tego jakotako zadowoleni, gdyz ganiając z pustymi taczkami, których nie bedzie casu załadować, nie bedą mieli tego czasu na refleksje. Po paru latach ganiania w takim kolowrocie, nie bedą nawet do niej zdolni. Mogą tylko papugowac cudze, zasuflowane im  opinie.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Cierpliwa2 21 września 2020 22:58
22 września 2020 17:22

Witam,  witam,  Cierpliwa2  i  o  zdrowko  pytam  !!!

A  kradna  nam  zdrowie,  ale  i  nie  tylko  zdrowie.  Pod  plaszczykiem  tego  "swirusa"  i  "pandemi"  chca  nas  OKRASC  z  NASZEJ  WLASNOSCI...  jestem  przekonana,  ze  juz  wielu  nawet  bardzo  wielu  Polakow  -  nawet  nie  tylko  Polakow  -  przekonalo  sie  o  tym  DOBITNIE,  a  jeszcze  wielu  "opornych"  sie  przekona.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Cierpliwa2 24 czerwca 2018 17:38
22 września 2020 17:46

Pomylił Panią z Marylką Sztajer. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Cierpliwa2
22 września 2020 20:24

ten wybór 'propozycji' jest de facto wyborem Wartości a na końcu jest pytanie: po co? i za jaką cenę? i zawsze się okazuje, nie warto było ale jest za poźno

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 22 września 2020 17:22
22 września 2020 20:27

sposoby 'okradania' z czasu/zdrowia/mienia/... są doktrynalnie wszczepione w dzialania aparatu administracyjnego państwa, od przysłowiowych urzędów gminy poczynając a na 'innych' kończąc; doktryuna jest prosta: upodlony i zezwierzęcony obywatel jest ideałem do zarządzania

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 22 września 2020 20:27
22 września 2020 21:28

Dokladnie  tak,  Qwerty,...

...  te  SPOSOBY  OKRADANIA  obywatela  sa  wszczepiane  w  dzialania  aparatu  administracyjnego  panstwa  JUZ  w  urzedach  gminy  !!!

Wlasnie  "odkrylam"  jak  te  PORONIONE  POMYSLY  sa  wszczepiane  do  mojej  gminy  w  Baranowie,  te  wszystkie  "sciezki  rowerowe",  te  "korty  tenisowe"  i  inne  zlodziejskie  ustrojstwa  -  oczywiscie  dla  "naszego  dobra"  sa  juz  NARZUCANE  "z  gory"  !!!

To  jest  naprawde  cos  wstrzasajacego  jak  bezczelna  i  zuchwala  jest  ta  cala  "administracja"...  potem  ludzie  sie  dziwia  skad  ta  "administracyjna"  tFUrczosc  sie  bierze,  a  to  wlasnie  WYKUWANE  jest  m.in.  w   MINISTERSTWACH,  gdzie  "pracuje  w  pocie  czola" czyli  ZERUJE  stado  PASOZYTOW  BIURWOKRATOW  !!!

 

I  tak  sie  nam  pieknie  zamyka  "koleczko"...  a  "nasze  panstwo"  leci  sobie  z  nami  zwyczajnie  w  bambuko  !!!...  to  nie  ma  nic  wspolnego  z  tzw.  aktywnoscia  spoleczna  !!!

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @stanislaw-orda 22 września 2020 11:15
23 września 2020 16:48

I tak od wieków tresuje się ludzi dla swoich korzysci.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Paris 22 września 2020 17:22
23 września 2020 16:52

..a dziękuję, dbam jak potrafię, i tez tego zdrowia  życzę. A przed okradaniem ludzi z wszystkiego, nawet z ich zarobionych uczciwie pieniędzy już się nie uchronimy...chyba, że cud.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @Rozalia 22 września 2020 17:46
23 września 2020 16:53

...ale kto mnie pomylił? Serdecznie pozdrawiam w tych dziwnych czasach.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @qwerty 22 września 2020 20:24
23 września 2020 16:59

Nie ma jak wybrać spacer bez maseczki na świeżym wrześniowym, juz jesiennym powietrzu. Byle by niebo było czyste od "białych smug".

I to będzie być może  dobry wybór.

zaloguj się by móc komentować

Cierpliwa2 @ciociaziuta 21 września 2020 23:33
23 września 2020 17:05

Witam

Ankieta nie ankieta, pogadać można, a może od gadania do czynu nas ktos zachęci.

I będzie dobry efekt, jeśli czyn będzie dobrze obgadany.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Paris @Cierpliwa2 23 września 2020 16:52
23 września 2020 21:37

Dziekuje...

...  za  zyczenia  zdrowia,  bo  potrzebuje  go  jak  kania  dzdzu  !!!

Z  wszystkiego  nas  nie  okradna,  Pani  Cierpliwa2,...  najwazniejsze  zeby  byc  czlowiekiem  do  konca,  bo  kasa  to  nie  wszystko...  ciezko  bez  niej  zyc,  ale  nie  wezmiemy  jej  ze  soba  na  "tamten  swiat"...  tu  jest  tylko  "dzierzawa"... 

...  a  cuda  sie  zdarzaja.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować